מדריכים

המדריך לניקוי שומנים שרופים

ניקוי התנור הכיריים וכלי בישול משומנים שרופים כללי זהב:
• חובה לקרוא היטב את הוראות השימוש והאזהרות שעל תווית המוצר לפני השימוש במוצר.

• בניקוי עם מסיר שומנים רגיל יש להשתמש בכפפות מגן ורצוי גם לחבוש מסיכת מגן.

• עמידות הציוד המטופל: יש תנורים וכיריים המכילים חלקים ממתכות שונות. חשוב לדעת כי מסירי שומנים סטנדרטיים עלולים לפגוע בחלקי אלומיניום באופן בלתי הפיך.

אם יש לכם ספק או חשש, בידקו על שטח קטן ונסתר. לחילופין ,ניתן להשתמש במסיר שומנים אקולוגי ‘טאצ’ גרין קייר’ אשר בטוח לשימוש וידידותי גם למשתמש וגם לסביבה.

• אין לערבב מסיר שומנים עם שום חומר אחר מלבד מים ונוזל כלים.

 

 

ניקוי התנור
עצה שימושית: שימו תבנית אלומיניום בתחתית התנור, היא תלכוד את כל הנזילות והלכלוך מלמעלה, במיוחד אם צולים משהו על הרשת.
את התנור רצוי לנקות בסמוך לתום השימוש בזמן שהשומנים עדיין טריים. במידה ולתנור יש תכנית אדים מומלץ להשתמש בה. בכל מקרה ניקוי המשטחים לאחר חימום קל יזרז ויקל את הפעולה.
הקפידו להשתמש בכפפות, רססו מסיר שומנים(רצוי להשתמש במוצר מקציף כדי למנוע נשימת אדי החומר, למנוע נתז חוזר ובכדי להשיג זמן מגע ממושך על המשטח) על הדפנות הפנימיות ועל תחתית התנור, (יש להימנע מריסוס אזור המאוורר).
הפעילו תכנית חימום(ללא טורבו) למשך 5 דקות על חום נמוך 30-40 מעלות.
כבו את התנור, וודאו כי התמור אינו חם מידי ועיברו על פני כל המשטחים עם מטלית לחה או סקוטש עדין. נקו את המטלית היטב במים ועברו שנית.
במידה ומדובר בכתמים עקשניים במיוחד ,ניתן לחזור על הפעולה ולהניח בזמן חימום התנור כלי רחב וחסין חום עם מים, האדים שיוצרו בזמן החימום יסייעו בפעולת הניקוי.

ניקוי הרשת
רצוי לנקות את הרשת מיד לאחר השימוש, לפני שהלכלוך יתייבש. את הרשת ננקה במים חמים עם נוזל כלים,  יש לעבור על פני המסילות עם ספוג או מטלית.  במידת הצורך יש לרסס מסיר שומנים (לבצע הפעולה בתוך הכיור) להמתין מס’ דקות ולשטוף היטב במים זורמים.

ניקוי כיריים גז
את ראשי הגז נפרק ונטבול במים חמים עם נוזל כלים למספר דקות.במידה והם עשויים אלומיניום אסור להשתמש במסיר שומנים רגיל. ניתן להשתמש במסיר שומנים אקולוגי של טאצ’ גרין קייר ללא חשש.
את משטח הכיריים ננקה עם מסיר שומנים ,יש לרסס ,להמתין מספר דקות, לעבור עם מטלית נקייה לחה או ספוג ניקוי עדין.

בתום הפעולה יש לנקות עם מטלית לחה ונקייה.

שימו לב, אין לערבב או להשתמש עם חומרים שונים על גבי המשטח,עלול להיגרם נזק בלתי הפיך!
אין להשאיר את מסיר השומנים לפרק זמן ארוך מ15 דקות.

ניקוי של כלי בישול ותבניות (נירוסטה או זכוכית או חרס):
תבניות יש לנקות עם מים חמים ונוזל כלים. להשאיר מספר דקות. במידת הצורך יש לרסס את פני התבנית במסיר שומנים ולהמתין מספר דקות לפני המשך הניקוי.
סירי נירוסטה שדבקו בהם שומנים – יש לפעול כמו בתבניות.

תחתית הסיר: במידה וקיימים כתמי שומן שלא הוסרו, יש להשתמש בספוג מבריק הפלא של טאצ'(אין צורך בשילוב של חומר ניקוי) ולהמשיך בפעולת הניקוי הרגילה.