מדריכים

כך נטפל במפגעי האבנית

בגלל המים הקשים בישראל, האבנית נחשבת לאויב מספר 1 של מוצרי החשמל והברזים אצלנו בבית.

כל מה שרציתם לדעת על האבנית ועל השיטות היעילות להסרתה:
מכירים את המשקע הלבן שמצטבר בתחתית הקומקום? על קירות המקלחון ועל הברזים ,בתוך מכונת הכביסה והמדיח? אבנית, היא נמצאת כמעט בכל מקום בו נמצאים המים והסיבה לכך היא המים שיש לנו בישראל – מי תהום שמגיעים מתחת לאדמה ולכן הם מאד עשירים במינרלים. במהלך חימום או הרתחה המינרלים שמכילים והופכים למשקע. על קיר המקלחון מים שעמדו והתייבשו יותירו סימני אבנית.
את האבנית שהצטברה או התייבשה ניתן להסיר רק באמצעות חומרים חומציים , לכן אנו מכירים אין ספור עצות של שימוש בחומץ ובמלח לימון.
האבנית מזיקה לקומקומים, למכונות כביסה, למדיחי כלים ולדודי השמש שלנו. הצטברות האבנית על גופי חימום פוגעת ביעילות המכשיר ועלולה גם להרוס אותו. אבנית סותמת פתחים וצינורות של הברזים ושל ראשי המקלחת ומפריעה לפעולתם התקינה, במדיח האבנית תזיק למיכשור הפנימי ואף תתייבש על כלים שקופים ותישאר כסימנים מטרידים. אבנית במכונת הכביסה גם מזיקה לתפעול המכונה וגם נצמדת לבגדים, במיוחד למגבות העשירות בשטח פנים של סיבים.אם המגבות שלכם מתקשות לאחר ייבוש זו האבנית ש”כלואה” בהן.

 

הקומקום
בגלל תדירות השימוש, ובגלל החימום, הקומקום תמיד תופס מקום ראשון מבחינת היווצרות האבנית. את הקומקום קל מאוד לנקות מאבנית ,מוסיפים מסיר אבנית רב שימושי של טאצ’ לקומקום עם מעט מים (מים חמים יזרזו את פעולת הניקוי) אין צורך להרתיח. להמתין מספר דקות ולשטוף היטב עם מים נקיים. לאחר פעולת הניקוי יש להרתיח מים נקיים ולשפוך.כעת ניתן להשתמש בקומקום כרגיל.את פעולת ניקוי אבנית מומלץ לבצע מידי כמה ימים ובכפוף לתדירות השימוש בקומקון או המיחם.

הברזים והמקלחת
מומלץ להשתמש בתרסיס קצף לניקוי אבנית טאצ’: מרססים את השטח המטופל– המקלחון, הקיר הברז או השיש, מנגבים עם מטלית והאבנית יורדת בקלות. את ראש המקלחת יש להבריג החוצה מהצינור, למלא מעט מסיר אבנית רב שימושי טאצ’ להמתין מספר דקות ולהבריג בחזרה. את מסנני הברזים יש לפרק מהברז לטבול אותם בכלי עם מסיר אבנית רב שימושי למספר דקות,לשטוף היטב ולהבריג בחזרה.

מדיח כלים ומכונת כביסה
מומלץ להפעיל מידי פעם מדיח ריק עם מסיר אבנית רב שימושי. מכונת כביסה ניתן להוסיף את החומר לכביסת מגבות. המגבות יתרככו ומכונת הכביסה תתנקה מאבנית.